Головна
Реєстрація
Вхід
Субота
19.10.2019
11:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт відділу освіти Новороздільської міської ради

Меню сайту

Категорії розділу
Семінари [86]
Конкурси [67]
Цікаві заходи [649]
Екскурсії [45]
Відкриті уроки [74]

Хмарка тегів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

  
Головна » 2015 » Травень » 22 » ЧИТАННЯ: ПОТРЕБА І РАДІСТЬ
21:47
ЧИТАННЯ: ПОТРЕБА І РАДІСТЬ

«Коли людина припиняє читати вона перестає мислити».

                                                                               Дідро

Ще сто п’ятдесят років тому бути письменною людиною, тобто вміти читати, писати, означало мати певні соціальні привілеї. Грамотність не була доступна кожному. Тепер умінням читати та писати нікого не здивуєш. Тому найголовніше  у процесі навчання виростити  справжнього читача, для якого читання стане майже такою самою потребою, як дихання.

Початкова школа - одна з найперших сходинок до становлення читача.

 Дитина,  котра  тільки  починає  жити, ще не має достатнього досвіду та знань. Вона лише  набуває   їх,  і  від  того, з  яких  джерел  братиме, залежить  подальше  її життя. Бажано, щоб одним з найголовніших стала книга.   Бо   саме  книжка,  прочитана  в  дитинстві,  запам'ятовується  на  все  життя, впливає на подальший розвиток, світосприйняття, поведінку, допомагає стати людиною в найвищому розумінні цього слова. Читаючи її, кожен співпереживає, сприймає розумом і серцем, а дитяча книга — то взагалі особливий світ. Для дитини це нові знання, враження, думки, почуття, фантазії, у ній вона знаходить відповіді на всі питання, що хвилюють її, навіть на ті, які соромиться поставити дорослим.

Світ читання – світ захоплюючий, таємничий і неосяжний. Як орієнтуватися, як не заблукати в ньому?  Шо читати і як читати? Чому так важливо читати сьогодні?

Ці важливе питання висвітлювалися на семінарі учителів початкових класів у Новороздільському НВК «Лідер». За круглим столом обговорювалося про системний і компетентнісний підхід до впровадження Державного стандарту в початковій школі. На семінар були запрошені: завідувач методичним кабінетом відділу освіти Новороздільської міської ради Савицька Галина Євстахівна, головний спеціаліст відділу освіти Пронюк Оксана Григорівна, методист відділу освіти з питань початкового навчання Саламін Оксана Степанівна, учителі початкових класів міста

Заступник директора з навчально – виховної роботи  Побережна Л.Д. познайомила учасників семінару із планом проведення його, а також розкрила основні ідеї, покладені в основу роботи вчителів початкових класів даної школи.

 Люба Дмитрівна зазначила, «сьогодні весь світ занепокоєний тенденцією до зниження рівня дитячого читання — це одна з найболючіших проблем. Чому ж діти не читають? Причини всім відомі: надмірне захоплення телевізором, відео, комп'ютером; недостатня кількість цікавих книг, перевага «ділового» читання над читанням «для душі»; відсутність зацікавленості батьків до читання дитини або неможливість купити книжку за високу ціну; низька матеріально-технічна база бібліотек, нестабільне комплектування; відсутність державних програм підтримки читання та формування інформаційної культури особистості. А ще й те, що потрібна книга потрапила до дитячих рук невчасно, — їм мало читали вголос, бо вдома це не прийнято, або навпаки, ставлення до книги перебільшено бережливе — її не дозволяється взяти в ліжко чи на кухню. І тому читання перетворилося зі свята на обов'язок.»

Для чого дитині читати?

Тому, що читання приносить радість.

Тому, що хоче краще зрозуміти себе.

Тому, що дізнається щось нове  для свого розвитку.

Тому, що це необхідно для навчання.

Тому, що читають друзі і говорять про книжки.

Тому, що книги вчать його жити в гармонії з навколишнім світом.

Тому, що читання - це особливий стиль життя.

Тому, що ЧИТАТИ - це престижно!

Із особливостями нової програми «Літературного читання» відповідно до Державного стандарту в початковій школі познайомила  методист відділу освіти Саламін О.С. Оксана Степанівна визначила, що позитивною ознакою нових навчальних програм є декларація засад компетентнісного підходу до формування змісту та організація навчального процесу. Навчальний предмет «Літературне читання» відповілно до нового Державного стандарту орієнтує вчителя на роботу з літературним твором як зразком мистецтва слова. Головною метою курсу «Літературного читання» визначено розвиток особистості засобами читацької діяльності та підготовка учня до систематичного вивчення курсу літератури в основній школі.

Першу сходинку, яку подолали на шляху до літературного читання продемонстрували учні перших класів. Під керівництвом майстерних учителів Онищак С.М. та Кіліян О.В. школярі показали, що не тільки вміють добре читати, а й чудово розказують напам’ять вірші.

Наступну сходинку до літературного читання долають учні других класів.

Люба Дмитрівна довела, що учителі 2- х класів Кравець Н.Г. та Бідзінська В.М. активізують навчально- пізнавальну діяльність своїх учнів. Педагоги глибоко зачіпають емоційно-мотиваційну сферу творчої сили учнів, розвивають креативне мислення. На своїх уроках учителі вчать   працьовитості, цілеспрямованості формують потрібні у житті навички і вміння. Нестандартні уроки найбільше подобаються учням, а саме уроки-казки, фрагменти яких уміло продемонстрували учні 2-х класів не залишили байдужими глядачів. Під час виступу школярі не тільки заявили про себе як досвідчені актори, а й артистично заспівали і затанцювали танці «Цукерки» та «Буратіно».

При перегляді відео фрагментів уроків присутні могли побачити майстерність  учителів 3- класів Рудої Н.В. та Бендас Т.В .Наталія Володимирівна для того, щоб розвинути навички читання запропонувала  гру «Добавлянку» учні вправно прочитали скоромовки ,із задоволенням розв’язали кросворд, який і повідомив тему уроку. Учителька на уроці створила сприятливі умови для роботи над змістом, аналізом і засвоєнням прочитаного на основі різноманітності форм, методів і видів роботи.

СловаТетяни Василівни Бендас  на уроці не тільки несли інформацію, а й дивували, захоплювали, інтригували. Учні стали на співавторами уроку. Учитель зреалізувала різноманітні прийоми для того, щоб краще засвоювалися знання, сформувати читацькі вміння та навички,розвинути пізнавальну здібність учнів. Запропоновані педагогом підходи роботи над казкою, у процесі якої особлива увага приділялася моральному вихованню школярів, дала змогу знайти шлях до сфери емоцій дитини

На завершення семінару зі словами подяки виступили гості, які відзначили високу майстерність його підготовки та проведення.

                                                                                Оксана Саламін

                                                                           методист відділу освіти

                                                                            Любов Бліхарська

                                                                         голова методичного

                                               об’єднання учителів початкових класів

 

 

 

 

Категорія: Семінари | Переглядів: 202 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Годинник

Архів записів

Друзі сайту
  • Сайт МОН України
  • Освітній портал Львівщини
  • Український центр оцінювання якості знань
  • Львівська обласна державна адміністрація
  • Сайт Новороздільської міської ради

  • ...

    Copyright MyCorp © 2019