Знайти оптимальні відповіді на виклики сучасного життя у процесі навчання спробували вчителі хімії на семінарі-практикумі, який відбувся 6 квітня 2015 року в Новороздільській ЗШ І-ІІІ ступенів №3. У ході жвавої дискусії вчителі обговорили можливості, переваги і перспективи використання ІКТ в реальних шкільних умовах, коли бажання вчителя комп’ютеризувати урок не співпадає з матеріальною базою шкіл.
Учитель-методист Верес Г.М. (НВК «Лідер») поділилася досвідом використанням проектних технологій на уроках хімії. На високому професійному рівні був проведений урок у 10 класі «Алюміній. Фізичні та хімічні властивості». На цьому уроці Савчин Л.Ю., вчитель хімії ЗШ №3, наочно показала, що вивчення хімії може стати засобом розвитку дитини. І саме інтерактивні методи сприяють тому, що учні опановують усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання), розвивають критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми.
Прикладом нетрадиційного уроку хімії стала інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?» між учнями 11-х класів. Учні продемонстрували, що свобода інтелектуальної діяльності, розв’язання проблемних питань, робота в команді – те, що створює умови для розвитку індивідуальності та неповторності кожного школяра.
На завершення семінару його учасники мали можливість ознайомитися з експозицією шкільного історико - краєзнавчого музею «Світлиця пам’яті». Маланчук Л.Є.,завідувач музею, провела дуже цікаву екскурсію, яка надовго запам’ятається учителям хімії.
У ході семінару вчителі дійшли висновку, що сьогодні змінилося соціальне замовлення суспільства до освіти. Школі потрібно здійснити перехід від людини знаючої до людини, яка вміє. І саме інтерактивні технології, впровадження ІКТ, дозволяє кожному учневі на уроках хімії самореалізуватися, знайти себе в маленькому ділі, прожити ситуацію успіху, щоб потім не розгубитися у великому житті.
Андрусик Ж.П., методист ММК, учитель хімії Новороздільської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 |